Twee meren

12 september 2016 - Kalispell, Montana, Verenigde Staten

De dag begon met het krabben van de autoruiten. Afgelopen nacht heeft het licht gevroren dus voor hey ontbijt aan t werk. Ontbeten in hetzelfde cafeetje als gisteren waarna we de auto volgetankt hebben en op pad zijn gegaan. In Glacier aangekomen deze keer eerst richting het Apgar Visitor Center gereden wat vlak na de ingang zit. We willen de wandeling naar Howe Lake nemen maar omdat er staat aangegeven dat je de trail head makkelijk voorbij gaat eerst mag even vragen waar deze dan precies zit. We zien dat de Logan Pass is afgesloten vanwege de sneeuw en ijs van gisteren en het is niet zeker of hij vandaag open gaat. Dus maar goed dat we al besloten hadden om aan deze kant te blijven. We krijgen een plattegrondje mee met dodelijk aangegeven waar we moeten zijn en gaan weet op pad. Het begin van de wandeling is niet zo heel ver hier vandaan alleen gaat het wel over een dirt road. Er is nog voldoende plek om tree parkeren en dan beginnen we aan de wandeling die een drie kilometer heen en hetzelfde terug is. Het pad gaat op de heenweg licht omhoog door dichte bossen met soms een uitzicht over de besneeuwde toppen van Glacier. Veel stoppen voor een foto en dan zien weer het meer. Het is een mooi, klein meer wat ook veel wild zit. Dat had vandaag geen zin, de lichte regen hield ze tegen waarschijnlijk.. Inmiddels was het droog geworden hoewel we van de tegen niet zoveel last hadden, het meeste werd door de bomen tegengehouden. Dezelfde weg terug verliep vlotter doordat we minder stoppen voor foto's en het pad loopt bijna de hele tijd licht omlaag wat het ook makkelijker maakt. Terug bij de auto gaan weer omhoog richting Bowman Lake, een wat groter meer wat met noordelijker van wat weer nu zitten. En mooie rit over hobbelige wegen met veel vergezichten op besneeuwde toppen.. Dus onderweg vaak stoppen. Bij Bowman Lake aangekomen lopen we een kilometer o.i.d. Zip langs het meer waarna hetzelfde paf terug ons weer bij de auto brengt. Het is inmiddels alweer tegen half vijf dus rustig aan terug naar onze blokhut om er even bij te komen en de foto's te bekijken. Vandaag was het na het buitje in de ochtend verder droog en ook flink zonnig met een temperatuur van een graad of 10-12. Voor morgen en overmorgen zijn de voorspellingen goed dus ik hoop morgen op de Logan Pass wat wandelingen te kunnen maken!