Op weg naar San Juan Island

22 september 2016 - Friday Harbor, Washington, Verenigde Staten

Een kort verslag vandaag want het internet is erg traag hier. We zijn gisteren na weer een geweldig ontbijt op ons gemak richting Annacorte gereden waarvandaan de ferry richting San Juan vertrekt. We hebben de ferry van 14:40 geboekt zodat we ons niet hoeven te haasten. Onderweg tijd zat voor een kofferbreak en tegen half twee zijn we bij de boot, ruim op tijd dus. We lopen nog even rond voor we op de boot rijden en deze afvaart. De tocht duurt ongeveer een uurtje en de boot vaart snel tussen de eilanden door een tegen vieren lopen we de kleine haven van Friday Harbor binnen, de grootste stad op het eiland. Nou ja, dorp, want groter is het niet. We worden opgewacht door de innkeepster en ze brengt ons naar onze slaapplaatsen. Deze zijn op een zeiljacht dus dat is weer eens iets anders! We klouteren aan boord en worden wegwijs gemaakt. Daarna lopen we nog wat door Friday Harbor en eten wat bij een restaurant aan de haven. Morgen het eiland verkennen!