Winthrop en North Cascades NP

17 september 2016 - Omak, Washington, Verenigde Staten

gisteren hebben we het rustig aan gedaan na de flinke rit deze kant op de dag ervoor. Aangezien ook niet het hotel geen ontbijt biedt, zoeken we een plekje op en belanden in de plaatselijke saloon. Overdag restaurant voor ontbijt en lunch, ze serveren ook diner en dan kan je direct door naar de bar en biljart tafels in de ruimte er naast. Prima ontbijtje dus we gaan Winthrop wat verkennen. De meeste winkeltjes zijn inmiddels open en in de oude gebouwen zitten leuke winkels. Ook hier zie je dat bijvoorbeeld de dameskleding winkel ook antiek in de winkel heeft staan dat ook verkocht wordt. Dit zie je bij veel winkels niet terug en het geeft er een leuke uitstraling aan. We struinen en paar uurtjes rond en leren dat het huidige gemeentehuis, zo groot als een ruime woning, in de geschiedenis van het stadje en saloon, ziekenhuis, bordeel en kerk is geweest, dus een bewogen geschiedenis.

In de middag rijden we naar Chelan, een plaatsje aan het gelijknamige meer. Hier is het oude centrum opgelapt maar met een stuk minder gevoel voor historie. We wandelen wat en drinken wat waarna we nog een paar mijl langs het met rijden. Overal vakantiewoningen met aanlegsteigers voor bootjes langs de oevers, er wordt flink gevaren en ook landt er een watervliegtuigje. Na een paar mijl draaien we om, dit met is enorm lang dus we rijden er niet omheen, dat zou waarschijnlijk een dagtocht worden. We eten bij een hotel aan de overkant, de Duck Brand. Het is nog heerlijk weer en we kunnen buiten eten. Ok nu is het menu Mexicaans getint. De ober ook dus dat verklaart veel. De keuken moet wel een goed zijn want onze over ziet er zeer doorvoed uit. Je voelt hem aankomen als hij over de houten vloer, ehhh, waggelt. Het eten is ook hier prima. Het gebeurt eigenlijk bijna nooit dat je ergens terecht komt waar je spijt van krijgt. Hoewel ze ook hier Margarita's hebben, houden we het na de ervaring van gisteren, maar op een lokaal biertje vandaag.

Het ontbijt vanochtend nemen we bij dezelfde Mexicaan als waar we gisteren hebben gegeten. Ook weer uitstekend. We stappen dan in de auto om de North Cascades te verkennen. De voorspelling wat het weet betreft zag er voor vandaag niet zo goed uit en het werd ook al snel minder. Minder zon en meer tegen vooral. We stoppen dus wat minder vaak een om het aantal foto's wordt vandaag een stuk lager dan normaal. We rijden door diepe kloven en langs een paar meren. Er stoppen bij Diablo Lake en nemen snel  wat foto's in de regen. Weer verder stoppen we bij een dam. Ook hier even uit de auto voor wat plaatjes en dan weet verder. We rijden wat meeer uit de bergen en het wordt wat lichter maar de regen wordt er niet minder om. We stoppen bij een leuke bakkerij die naast allerlei koeken en pie ook prima koffie heeft. De Huckleberry pie smaakt er prima bij zeker als de dame deze ook nog even opwarmt. Niet veel verder draaien we maar weer om, het blijft regenen dus terug. We stoppen nog bin het Visitor Center voor de kaart van het park en om rond te kijken in dit mooie gebouw. We kijken welke wandelingen te doen zijn morgen, als het hopelijk beter weer is. Als we in de buurt van Winthrop komen wordt het droog en laat de zon zich zien. Hier is het blijkbaar droog gebleven. We rijden nog even naar het Pearrygin Lake State Park wat vlak in de buurt licht en lopen daar een uurtje langs het meer over de camping. Het is et best druk in het weekend trekken veel mensen er op uit. Een prima einde van deze dag en weer rijden terug naar ons hotel. Als het morgen beter weer is maken we het rondje nog een keer en  dan wordt er wat met gestopt onderweg!