Op naar Washington State en een tequila bad

15 september 2016 - Omak, Washington, Verenigde Staten

Een kort verslag vandaag want na het uitchecken en ons laatste ontbijt bij Caroline gaan we op weg naar de volgende halte: Winthrop in Washington. Waar we eerst aan de westkant van Glacier NP zaten gaan we nu naar de oostkant van North Cascades NP in Washington. Ongeveer op dezelfde hoogte als Hungry Horse. Aangezien de weg niet in een rechte lijn loopt wordt de afstand vandaag zo'n kleine 500 mijl zeg maar 750 kilometer. We hebben de dag dus wel nodig.

De rit verloopt voorspoedig, we stoppen een paar keer onderweg onder andere bij een Starbucks, pas de eerste keer deze reis! Daar zijn en paar redenen voor, er is tegenwoordig veel keuze in kleine, plaatselijke koffieshops, de kwaliteit van Starbucks is de laatste jaren achteruit gehold -is mijn mening, dus zegt niets- en in de wildernis ben je gewoon nog aangewezen op de Afrikaanse koffie, slap , bruin, heet water dat onbeperkt wordt bijgevuld.

Tegen half zes zijn we dan in Winthrop, ook nog met een extra uur onderweg opgedaan door het rijden naar een andere tijdzone. Ons hotel ligt naast de rivier en alle kamers hebben een balkon met uitzicht op de rivier. Na een uurtje bijkomen lopen we naar het dorpje om een restaurant uit te zoeken. Nu zijn de winkels dicht maar het ziet er allemaal heel leuk uit, alles in westen stijl met leuke winkeltjes, en bakker en een bank helemaal in orde stijl. Morgen gaan we het wel verkennen want dan een rustig dagje in de buurt.

Weer belanden in een Mexicaans restaurant waar we lekker hebben gegeten. Ik nam een Margarita, ik kon tenslotte lopend terug, en had de keuze uit ter maten. Tuurlijk gekozen voor de grande, en groot was hij zeker! Hij komt in een grote bierpul, uit de vriezer zodat de drank lang koel blijft. We zitten een beetje met zijn allen te lachen over de omvang van dit ' drankje', Tineke is blij dat ze het bij een Corona heeft gelaten, als met een luide knal de bodem onder de pull vandaan knalt en een bijna liter drank en ijs over de tafel en mijn broek golft. Ik had bij een tequila-shower een andere gedachte. Volgens de ober is dit tien jaar niet gebeurd, dus morgen maar een kraslot kopen.... Het eten was in ieder geval prima! Morgen dus de nabije omgeving verkennen!