Geisers, geisers en nog eens geisers

8 september 2016 - Bozeman, Montana, Verenigde Staten

Vandaag weet naar Yellowstone. Nu via de snelste route vanuit Bozeman naar Gardiner bij de noordelijke ingang van het park. Langs de kalk terrassen van Mammoth naar de geiser bassins. Ons doel was de wandeling te lopen naar boven op de heuvel waarbij je de Grand Prismatic in zijn geheel van boven kan zien. Helaas zijn ze dit pad aan het restaureren en was het gesloten. Dan naar Old Faithfull om daar de route langs alle geisers en poelen te lopen. Dat blijft een schitterend  gebied met zijn kleurrijke poelen waarbij allerlei mineralen zorgen voor de mooiste kleuren die nog eens helderder worden als de zon erdoor komt. Weer genoten van dit gebied om vervolgens via canyon village en tower weer naar de uitgang te rijden. De bewolking nam op sommige plekken zware, donkerte vormen aan terwijl dan aan een andere kant de zon weer allerlei kleuren op de bergen toverde. Naarmate we dichter bij de uitgang kwamen waren de donkere wolken verdwenen en bleef een strak blauw hemel over.

Na deze geslaagde dag gegeten bij de Montana Grill, het restaurant dat bij het Baxter hotel hoort, een historisch hotel in Bozeman.