Western stadjes en een waarschuwing

5 september 2016 - Bozeman, Montana, Verenigde Staten

vandaag verlaten we Drigss en gaan op weg naar Bozeman in Montana. Bozeman is een klein stadje in het westen van Montana zo'n beetje tussen Yellowstone en Glacier NP in. Ik heb het gekozen vanwege de ligging, niet te ver van Yellowstone waar we zeker nog een of meer dagen heb gaan, de Beartooth route, een mooie route ten noordoost van Yellowstone, big sky en genoeg andere interessante plaatsen.

Zonder regen vertrokken weer uit Drigss en hoewel het er erg dreigend uitziet aan alle kanten blijft het nog lang droog. Warm is het vandaag niet, onder de tien graden maar daar heb je in de auto wint laat van. We rijden niet rechtstreeks naar Bozeman maar gaan eerst naar Virginia City. Dit is een oude ministerraad, verlaten geweest en nu weer bewoond en het oude centrum is voor een groot deel niet alleen gerestaureerd maar de winkels en werkplaatsen zijn helemaal ingericht met spullen uit het einde van de 19e eeuw zodat je een goed beeld krijgt hoe het leven in het toen nog wilde westen er aan toe ging. Ondanks de op dat moment flinke regen konden we vrij veel zien en lopen aangezien je bijna in elk gebouw in ieder geval een meter naar binnen kan gaan om de inrichting te zien zodat je stress uit de tegen bent. Aangezien het best  kil is, vinden we de warme chocolade met slagroom in de saloon best verwarmend. De whisky bewaren we wel voor een volgende visite.

Voor we hier aankomen rijden we eerst nog door Ennis, een klein dorpje ook in westen stijl waar we naast wat leuke gebouwen ook wat oude auto's tegenkomen.

Na Virginia City gaan we verder naar Bozeman. En mooie route door de bergen waarbij het weer wat opknapt en de zon zich laat zien. Na het paren van een of ander plaatsje zie ik bij het uitrijden er van in de spiegel blauwe zwaailichten en gaan weer aan de kant. Een vriendelijke vrouwelijke State Trooper winst mee erop dat ik 40 reed waar meer 25 was toegestaan. Ik kon er weinig tegenin brengen en verontschuldigde me. Na een paar minuten in de auto komt ze terug en blijft het bij een waarschuwing waar ik haar vriendelijk voor bedankte. De rest van de route maar wat beter op de borden gelet want en tweede keer kom ik er vast minder goed van af. Tegen vijven komen we bij ons hotel aan in Bozeman waar we snel ingecheckt zijn en de spullen in de kamers brengen.

Voor de maaltijd gaan weer naar de plaatselijke Olive Garden waar we weer lekker hebben gegeten.

Als het goed is, lees we de voorspellingen mogen geloven, wordt het de komende dagen droog, zonnig en steeds warmer dus dat ziet er goed uit!