En zonnige dag in de Cascades

18 september 2016 - Leavenworth, Washington, Verenigde Staten

De voorspellingen voor vandaag zagen er gunstig uit en toen we na het ontbijt weer op weg gingen in de richting van het park zag het er een stuk beter uit dan gisteren toen de regenwolken al van verre zichtbaar waren. Afgelopen nacht heeft het eerst nog flink geregend maar tegen de ochtend was het helemaal opgeklaard. De bergen zien er mooi uit met de wolken wel in de buurt maar niet zo laag als gisteren toen de meeste toppen helemaal in de wolken en mist lagen. We stoppen regelmatig en kunnen mooie plaatjes schieten. In Concrete drinken we koffie met een lekker taartje, net als gisteren voor we weer omdraaien. Bij het Visitor Center lopen we de River walk door een mooi bos met veel varens en slierten mos op de takken van de bomen. En mooie trail die ook weer plenty foto's oplevert.

Tegen half zes zijn we weer terug in Winthrop waar in het hotel de stroom blijkt te zijn uitgevallen. Als we een uurtje later door Winthrop lopen blijkt de stroom in het hele dorp te zijn uitgevallen waardoor alles dicht is een alle restaurants zijn gesloten. We proberen het bij de brouwerij waar we gisteren hebben gegeten die wel open is, maar ook hier is de keuken gesloten. Een stel aan de bar raadt ons aan iets buiten het dorp te rijden naar een bistro die volgens hen wel open is. Dus proberen we dat. Hij is inderdaad open en nadat we even moesten wachten omdat ze reserveringen moeten nabellen voor ze ons een tafeltje geven, blijkt er plek te zijn en hebben we daar heerlijk gegeten. Morgen verlaten we Winthrop en gaan we een klein stukje naar het zuiden om de zuidelijke helft van de Cascades te zien.

1. Marco:
    19 september 2016
    Jullie maken ook een hele mooie reis. Ga zeker nog wat van jullie gebruiken tijdens een volgende reis.